Thursday, December 15, 2005

سهمش از زندگی

بلند شو دیگه.چقدر میخوابی؟اهه خسته نشدی از خواب؟
پاشو برو بیرون دنبال کار
مردبزرگ:بلند شو پسرهر روز که نمیشه ساعت یازده بیدار بشی؟
مهربان: برو یه کاری پیدا کن.امشب شام خبری نیست ها؟بابات امروز بیکار شده .اصلی خانمم دیگه بهم نسیه نمیده میگه چوب خطت پره
او بلندمیشود کمی چشمهایش را میمالد هنوز خواب آلود است. بلند بلند داد میزند برم بیرون پیش کی بگم کار میخوام؟کدوم گوری برم؟
پس امشب شام بی شام .من فقط تونستم ناهارتون درست کنم .اگه شام میخوای حرکت کن.یالا
دیگه حتی پول نونم ندارم .باید نون بیات چند روز پیش بخورین.یا از همسایه غرض کنیم
بابات امروز حالش خوب نیست نمیتونه کار کنه باید بره دکتر از کجا بیارم خرج دوا درمونش کنم
او:مادر من شما بگو چکار کنم ؟خودت که میدونی هر جا که میری یه جاش میلنگه یا پارتی یا پولش کمه یا اندازه ده نفر میخوان ازت کار بکشن .تا حالا چند بار پولمو درست دادن؟
مرد بزرگ:ای به گور پدر این مملکت, پدرسوخته های بی همه چیز چه اوضاعی درست کردن هیچ قانونی نداره از جنگل بدتره, ای به گور بابای همتون.پسر برو سر همون کار قبلیت
او :باشه......... رفتم
بدون صبحانه مثل هر روز به امید کار ازخانه زد بیرون .بین راه هی قر قر میکرد :هی میگه شام, اخه کدوم شام مگه شبای قبل چی خوردیم.....اه تف به این زندگی,آخرش خودمو میکشم....,یاد باباش افتاد که دفعه قبل در جوابش گفته بود به درک یه نونخور کمتر
مرد بزرگ:زن چایی بیار
مهربان:تو هم یا چایی میخوری یا سیگار میکشی .از کجابیارم هرچی قند و کبریت بود تموم کردی .هر جای دفتر اصلی خانمو باز میکنی اسم نحست هست
________________________________________________________________--
فکر میکنی نمیدونم چه هزینه هایی برای خودت میکنی اونوقت هی میای ژست میگیری که مدافع حقوق بشری و مخالف تبعیض و فقر
یه نگاهی به خودت بکن ببین اول کجایی .با شمام شمایی که همش داری به رخ این و اون میکشی بعد خوب شعار میدی تو که از این دیکتاتورا بدتری بس کنین دیگه
همه فکرت و جمع کنی فقط میخوای یه مدل به ماشین یاگوشی موبایلت اضافه کنی .با اون هزینه تحصیلی حضرتعالی دنیای یه بدبخت زیرو رو میشه باور نداری نه؟ حتما چشمات نمیبینه

27 Comments:

Anonymous Anonymous said...

drood

1 dost digar ham barha kooshid baraye shoma nazar benevisad natavanest. kash idito baram mineveshty

hanooz posteto nakhondam goftam shayd bashy va in nazar ra bebini

December 15, 2005 3:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

تنها دلیل من که خدا هست و ,
این جهان
زیباست,
وین حیات عزیز و گرانبهاست
لبخند چشم توست!
هرچند با تبسم شیرینت,
آن چنان
از خویش می روم,
که نمیبینمش درست!
لبخند چشم تو
در چشم من, وجود خدا را
آواز میدهد.
در جسم من, تمامی روح حیات را
پرواز میدهد
جان مرا که دوری ات از من گرفته شیرین و خوش,
دوباره به من باز می دهد.
(فريدون مشيري)

December 16, 2005 10:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

aryaye aziz salam
bozrgvari kardid va be man sar zadid
baraye man yeki az behtarin dast avardhaye webloge jadidam bedoone shak ashenaii ba webloge ziba va por bare shomast.
baraye hamishe az in doosti be xod xaham balid.

December 16, 2005 10:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام دوست من.فکر کنم درست نخواندی و منظور من را خوب متوجه نشدی. همانجا بیشتر توضیح داده ام.داستانی که نوشته ای روزگار ماست. و جای فرار نیز نخواهد بود.
شاد باشی

December 16, 2005 1:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

دوباره سلام جالب شده نه؟ درسته من منظورم این بوده که مساوات از ÷یش شرط های عدالته نه خود عدالت. همین و بس.فکر کنم با این دیگه مشکلی نباشه. تو مثال سوم هم توضیح داده ام که در آنجا مساوات عین بی عدالتیه.
شاد باشی.

December 16, 2005 2:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

در مرود این سیاستت هم بگم که خوب سیاست خوبیه ولی باید معلوم کنی که در چه صورت اعتماد داری و در چه صورت اعتماد نداری؟ این درست نیست که فقط جاهایی اعتماد داشته باشی که به نفع خودته! بلکه باید معیارهای مشخصی داشته باشی.من از حکومت ÷یروی نمی کنم اما در تحلیل وقایع همیشه سعی می کنم با توجه به شواهد ساده ترین نظریه را قبول کنم. همین و بس.البته بگم که این موضوع جا برایه بحث زیاد داره.
شاد باشی.

December 16, 2005 2:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

در مرود این سیاستت هم بگم که خوب سیاست خوبیه ولی باید معلوم کنی که در چه صورت اعتماد داری و در چه صورت اعتماد نداری؟ این درست نیست که فقط جاهایی اعتماد داشته باشی که به نفع خودته! بلکه باید معیارهای مشخصی داشته باشی.من از حکومت ÷یروی نمی کنم اما در تحلیل وقایع همیشه سعی می کنم با توجه به شواهد ساده ترین نظریه را قبول کنم. همین و بس.البته بگم که این موضوع جا برایه بحث زیاد داره.
شاد باشی.

December 16, 2005 2:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام،
با عرض شرمندگی ابتدا از تاخيری که در اضافه شدن لينک شما به ليست ما به‌وجود آمد عذر می‌خواهيم. از اينکه «ليست وبلاگ‌های به‌روز شده» را برای معرفی وبلاگ خوبتون به دوستان ديگه انتخاب کرديد متشکريم، لينک شما به ليست ما اضافه شد و اميدواريم پس از اين دوستان جديدی از اين طريق با وبلاگ شما آشنا بشند.
با تشکر

December 16, 2005 5:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

انقلاب کردیم که اسلام داشته باشیم حالا نه اسلام داریم و نه شرف و نه نان و نه مردانگی

December 16, 2005 9:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

اما اینکه فرموده بودید که علی هم یک آدمکش بود و اسلام هم دین آدمکشی باهاتون موافق نیستم اگه خواستید می تونیم با هم مناظره کنیم

December 16, 2005 9:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

doroood!

December 17, 2005 4:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

شب باطل نيست ، تا اطلاع ثانوي کل زندگي باطله ...

December 17, 2005 5:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

با سلام و تشکر از لطف و زحمات شما
بسیار نوشته های زیبا و متفا وتی دارید
امید وارم همیشه موفق باشید

December 17, 2005 7:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

یه سری به کامن من بزن سعی کردم جواب شمارا بدم

December 17, 2005 9:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام. ممنون از لطفتان. صبر کنید تا کتاب چاپ شود. چشم تقدیم میکنم.

December 18, 2005 12:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

برادر جان درود. مسلمان و غم نان؟!!! ایرانی و غم نان؟!!! آن هم در هنگامی جاکمیت و نظامیت چنین دولتی؟؟!!! من که باور کنم خراب است. از من یکی مخواه باور کنم.ماشین و موبایل و صیغه و دیگه چی بود آهان شهریه دانش گاه دیگر چه صیغه هایی هستند؟؟؟

بزودی پیوند تارنمای روشنگرانه شما را در میان پیوند دوستان خواهم نهاد. نمی دانم این نوشته به چشم شما خواهد رسید یا خیر.هنگامی که دچار چنین شکی می شوم.انگشتانم به فرساییدن کیبورد نمی رود.

December 18, 2005 5:27 PM  
Blogger PaRaDa said...

salam
age in takhaioli bud (chon in juri ke malume az poste takhaioli khoshet miad) baiad begam ke takhaiolet ghavi va afkaret jalebe
age ham rast bud ke baz ham ghalamet khufe!
vali post haye man moteasefane hich kudum takhaioli nist

December 18, 2005 9:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

به این وسیله پاسخ شما رو میدم . از وبلاگ http://artworks.blogfa.com/

مسیح میگه مزد گناه مرگ هست. اما اینجا تمام نمیشه. ادامه میده هدیه خدا زندگی جاوید در خداوند ما عیسی مسیح.

مسیح امروز به هر گناهکاری که بهش ایمان بیاره زندگی جاوید، یعنی آزادی از اسارت گناه و مرگ هدیه میده. مسیح برای گناه تو مصلوب شد مرد و برخاست. زنده است تا ملاقاتت کنه

December 19, 2005 3:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

به این وسیله پاسخ شما رو میدم . از وبلاگ http://artworks.blogfa.com/

مسیح میگه مزد گناه مرگ هست. اما اینجا تمام نمیشه. ادامه میده هدیه خدا زندگی جاوید در خداوند ما عیسی مسیح.

مسیح امروز به هر گناهکاری که بهش ایمان بیاره زندگی جاوید، یعنی آزادی از اسارت گناه و مرگ هدیه میده. مسیح برای گناه تو مصلوب شد مرد و برخاست. زنده است تا ملاقاتت کنه

December 19, 2005 3:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

salaam bar shomaa... dar moredeh jenaayaateh masihiyat (!!!) keh farmoodeboodid dar weblogeh http://artworks.blogfa.com:

خدمت شما عرض کنم که جنگهای صليبی مسيحيان در سال ۱۰۹۵ شر.ع شد.. در اين سال پاپ اوربان دوم برای اولين بار فتوای جنگ بر عليه مهاجمان مسلمان را آغاز کرد...

مسلمانان از سال ۶۴۴ ميلادی شروع به تجاوز به قلمرو کشورهای مسيحی را کرده بودند...

خب مسلما این مسلمانان هنگام تسخیر شهرها به این ایات اسلامی عمل میکرده اند:

(به این آیات توجه کنید)

«(ای مومنین) با هر که از اهل کتاب یهودیان و مسیحیان)که ایمان به خدا و روز قیامت نیاورده و آنچه را خدا و رسولش حرام کرده حرام نمی دانند و به دین حق (آیین اسلام) نمی گروندقتال و کارزار کنید تا آنگاه که با ذلت و تواضع جزیه دهند» (توبه: ۲۹)

لذا مسامانان با جنایاتی که مرتکب شده اند تنها به قرآنشان عمل کرده اند... چراکه هیچ مسیحی ای به «حلال حرامهای» دین اسلام پایبند نخواهد شد... مگر اینکه شیطان او را از راه راست منحرف کند.

bar in asaas baayad goft keh motejaavezin asli mosalmaanaan (e'raab) boodand... va jenyateh aanaan bishtar az salibiyoon boodeh ast... (dasteh kam kamtar naboode ast)... agar kaarHaayeh mosalmaanaan baraayeh aanaan jenaayat hesaab nemishavad.. shaayad dalilash in baashad keh javaaz in kaarHaa dar ghor'aan aamadeh ast... va dar islaam amri aadi boode ast... (albateh tanHaa dar haGhe digaraan) (aayeyh baalaa ro khoob bekhOOn)

December 19, 2005 9:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

دوست عزیز که ه رو از ب تشخیص نمی دی چهارتا سایت رفتی خیال کردی خیلی بارت حالا می خواهی مثلا چی رو ببری زیر سوال به تورات و انجیل سر بزنم انجیلی که اونقدر تحریف شده که از یک کتاب چهارتا کتاب دراومده یا توراتی که اونقدر توش دست برده شده که آدم خندش می گیره اگه توی قرآن دستور کشتن داده شده که من هم با دلیل ذکر کردم چندین برابر اون دستور عطوفت و مهربانی داده شده این که می گی می خواهی راه چند ساله رو توی یک شب بری باید بگم که من اصلا یه همچین قصدی ندارم اگه تو سه ماه وبلاگ داری من سه ساله که وبلاگ دارم کوچولوی بی سواد من اگه دعوت به مناظره می کنم چون سوادش رو هم دارم چون به اندازه موی سرت تمام نظرات موافقین و منتقدین و معاندینی مثل تو رو خوندم چندین بارهم با آدمهایی از مسلک تو ولی خیلی باسوادتر از تو بحث کردم تو اونقدر بی سواد کوچک مغزی که نمی توانی میان اسلام و ملاها تبعیضی قایل بشی اینکه می گی اسلام مال 1400 سال پیش من اون موقع که تو خیلی بچه بودی فقه پویا و استدلالی رو تو وبلاگم نوشتم جناب شیخ بدبخت بی سواد من فکر می کنم که این از ناقص العقل بودن شماست اگه دست دزد باید قطع شود شرایط آن را نیز ذکر کرده که من هم تو وبلاگم به اون اشاره کردم یعنی کسی که دستش قطع شده از سر سیری دزدی کرده و اگه الله به قول تو از شرایط اقتصادی آدمها با خبر نبود احکامی مثل ذکات و خمس و فطریه را اجرا نمی کرد این که گفتی چرا اون دو آیه را ماست مالی کردم نه عزیز اونقدر اراجیفت زیاد بود که خسته شدم به باقیش بپردازم ولی اگه بخواهی با کمال میل این کارو می کنم
این هم که دینمان تکه تکه شده از تناقض نیست این به خاطر احمقهایی مثل تو و سودجویانی مثل دیگران است و اینکه الله کیست خیلی برای من جالب است البته من هم با معنی لغوی جهنم که به اینصورت ترجمه شده موافق نیستم این رو الله برای عربها که بی سواد بودند اینگونه فرستاده ولی قطعا عذاب وجود دارد حال این عذاب شاید تنهایی انسان باشد راستی این خدای تو که اینقدر بخشنده است با بدکاران و ستمگران چه می کند نکند آنها را می بخشد اون موقع چه فرقی بین عدل و ظلم وجود دارد راجع به اینکه این بحث رو تو وبلاگم کردم بخاطر این بود که اول تو اومدی بحث و باز کردی و از آنجایی که به قول شما دو هزار کلمه مجاز نیست ترجیخ دادم اینو توی یک پست مجزا بنویسم
راجع به کلمه عذاب باید بگم 7400 مورد وجود دارد حالا پیشنهاد می کنم برو راجع به بخشش خدا سرچ کن حتما چندتا شاخ به شاخهات اضافه می شه اما اینکه می گی بدون سند حرف می زنم بگو کدام قسمت تا سندش را هم بهت نشون بدم هرچند نرود میخ اهنین در سنگ
به امید ازادی اندیشه از تمامیه تفکرات ضد بشری
راستی می دونی کی به عمق حماقت پی بردم اونجا که گفتی رنگ سیاه رو از تو وبلاگت بردار افسردگی میاره ببخشید که اهل چابلوسی نیستم بعد اومدم تو وبلاگت دیدم رنگ وبلاگت سیاه عزیز من اول برو تکلیف خودتو با خودت مشخص کن بعد بیا

December 19, 2005 9:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

از قدیم گفتن جواب های هوی توهین کردی توهین هم شنیدی من توی اون پست کاملا محترما سعی در جواب دادن کردم با اینکه تو در همون پست اول در کامنت توهین آمیز حرف زدی ولی من سعی کردم خیلی محترمانه برخورد کنم ولی وقتی تو باز توهین می کنی انتظار نداشته باش باز محترمانه باهات برخورد کنم هرچند گفته اند جواب ابلهان خاموشیست پس خشونت طلب تویی چون من سعی کردم بار اول منطقی و بدور از هرگونه توهینی جواب بدم حالا ممکن از نظر تو منطقی نباشه ولی کاملا بدور از توهین بود پس از این نظر خشونت طلب تویی
دوما نمی دونستم برای نوشتن تو وبلاگم باید از شما اجازه می گرفتم! وقتی نظر جناب عالی تو وبلاک هست دیگه گذاشتنش تو پست لزومی نداره
دیگه اینکه تو خنگ ترین موجودی هستی که تا حالا تو عمرم دیدم من می گم قطع دست دزد شرایط داره و موقعی است که دزد از سر سیری دزدی کرده باز تو می گی تحت هرشرایطی وقتی کسی مثل خفاش شب می زنه به مردم تجاوز می کنه و می کشدشون آدم نمی گه شاید متحول شد عیبی نداره
در مورد اینکه اینجا کسی هست که سر یه آدم رو ببره باید بگم من اگه دشمنی به خاک ایران حمله کنه و به خاک و ناموس ایران تجاوز کنه من سرش رو می برم همانطور که خیلی از جوانهای ایرانی توی جنگ ایران و عراق کشته شدن ولی نزاشتن یک وجب از خاک ایران دست دشمن باشه هرچند از نظر شما این عملی دیوانگی روانی باشه شاید باید مثل شما نگاه کرد به دشمن شاید متحول شده باشه
اما در مورد سند دونه دونه اون آیات رو برات سندش رو می گم و فقط کتاب خاصه رو هم می گیم یعنی اهل سنت که نگی اینها رو آخوندها درآوردن
بقره 191 مجمع البیان جلد اول تفسیر ابن کثیر جلد اول تفسیر قرطبی جلد اول و تفسیر جلالین جلد اول
در مورد سایر آیات هم من دیگه نمی گم ولی برو به همین چهار کتاب مراجع کن امیدوارم که طبری رو دیگه قبول داشته باشی
اما در مورد اون دو آیه در مورد فرعون زمانی که ساحران پی به حقانیت موسی بردند فرعون دستور داد که دست و پای آنها را ببرند ولی در مورد حکمی که خدا داده بر بریدن دست و پا درمورد کسانی است که باشمشیر به جان مال و ناموس مردم می افتند و دست به غارت می زنند و به عبارتی دست به سرقت مسلحانه می زنند و تفاوت آنجاست که فرعون بعد از انجام عمل دستور داد و خداوند قبل از انجام کار وقتی تو می گویی فلانی اگر این کار را انجام دهی من چنین عکس العمل انجام می دهم یعنی با او اتمام حجت کرده ای و او مسئول انجام کار خودش هست و وقتی چنین عمل کرد یعنی به قولی پیه همه چیز را به تن می مالد و این فرق می کند با اینکه تو وقتی کسی کاری انجام داد پس از اتمام کار با او اتمام حجت نمایی مثل این می ماند که قاچاق مواد مخدر بیش از یک کیلو اعدام است وقتی کسی می رود 250 کیلو هرویین می آورد می داند حکمش چیست او می گوید یا مرا می گیرند و می کشند یا نمی گیرند و میلیاردر می شوم .
من نمی دونم تو چرا تمسک به انجیل و تورات می کنی کتبی که تحریف شده اند قابل قبول نیست و نمی توانی از آنها استدلال کرد
اما در مورد پیامهای محبت آمیز که می گی به اهل کتاب داده شده من نمی دونم کدوم یک از تواب الرحیم ها به اهل کتاب اشاره دارد این هم از اون حرفها بود که فقط در بقالی شما پیدا می شود
اما در مورد این جمله ات : هر چه بخوانم کم است هر چند که هیچ نخوانم
هرچی فکر کردم نفهمیدم یعنی چی اگه خودت فهمیدی بگو
اما در مورد بازنشستگی آره توی دوتا مطلب قبلی همین کارو کردم ولی به اصرار دوستان مجبور به ادامه شدم به قولی دوباره دعوت به کار شدم اما در مورد آرشیو باید بگم آرشیو با کد پر نمی شه با مطلبه که پر می شه اما در مورد رنگ مشکی چون فرموده بودید افسردگی می گیرم عرض کردم خدمتتون مثل اینکه فقط رنگ مشکی وبلاگ من باعث افسردگی شما می شه و سایر رنگهای مشکی دیگه باعث انبساط خاطر جناب عالی می شود نکنه از رنگ مشکی وبلاگ من نیست که افسردگی می گیرید بلکه از مطالب است که باعث رنجش و افسردگی شیخ اجل می شود

December 20, 2005 7:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

به قول تو این قصه سر دراز دارد
دیگه باهات بحث نمی کنم چون کسی که خود را به خواب غفلت زده با هیچ ساعتی بیدار نمی شود من این مسئله را به نظر خواهی می زارم تا ببینیم دیگران چه می گویند

December 20, 2005 9:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

خوب خوشحالم که می بینم کم آوردی و حتی خودت هم به حرفهای خودت ایمان نداری وقتی به وبلاگم رفتم و دیدم 27 نفر تو نظر سنجی شرکت کردند و فقط 1 نفر راجع به مطلب نظر داده فهمیدم که یه اشنباهی شده دوست عزیز سیستم نظر خواهی برلولتولز به صورتی که آرا نظر سنجی و آی پی کسانی را که در نظرسنجی شرکت کردند را با ایمیل برای من می فرستد و تمامی آرا فقط 3 آی پی بود که یکیش متعلق به من و باقیش تکراریه یعنی از یک سیستم بارها در نظر سنجی شرکت شده باز جای شکرش باقیه از 27 مورد حداقل 5 مورد اونوری رای دادی که گندش درنیاد و همه را بلی نزدی اینبار بدجوری ضایع شدی جیگــــــــــــــــــــــــر

December 21, 2005 3:00 AM  
Blogger Infdle said...

نظر فوق عین توهین و تهمت به حقیر است
واقعا امان از دست این تفکرات مذهبی اونم از نوع اسلامی ببین اونجا چه محملاتی از خودش بافته اصلا من منظور این بیچاره رو نمیفهمم نتونست جواب چارتا انتقاد و بده اومده با این حرفا میخواد حق به جانب بشه
کجا باید بگم که من روزی با صد جور
پراکسی میام بالا
از هاید ایپی گرفته تا این اخریه
سی پروکسی
نمیدانستم تا این حد با خودتان مشکل دارید
من شخصا از شما فاصله میگیریم
شما همان که هستید بمانید بکشید ببرید و هرجور که میتوانید از ایین خود دفاع کنید این هم که حربه اخریت بود
اقا این نظر سنجی کجا هست اصلا من که سر در نیاوردم چی گفتی
با تعداد اراء میخوای ادمکشی رو توجیه کنی
عجب روزگاریه

December 21, 2005 4:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

دوست عزیز قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس را وقتی فقط تو از این نظر سنجی اطلاع داشتی و بین دو کامنت جنابعالی یه دفعه 28 آرا اضافه می شه خوب دیگه معلومه
اما در مورد اطلاعات بنده و اینکه آیا از موارد بریدن دست و پا اطلاع داشتم یا نه باید عرض کنم که من لیسانس فقه و حقوق دارم و یکی از کتبی که مطالعه کردیم لمعه دمشقیه بود و این مطلب در جلد دوم و در باب حدود ذکر شده و اینکه فرمودید کتابم رو نخوندم باید عرض کنم من بنا به شغلم که طراحیه گرافیک یه زمانی با یک شرکت تولید کننده نرم افزارهای قرآنی همکاری می کردم که در اونجا بر اساس یه توفیق اجباری بارها قرآن را مرور کردم.

84.64.235.115
84.64.235.115
84.64.235.115
84.64.235.115
195.229.242.53
81.12.75.10
81.12.75.10

December 21, 2005 5:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام.اين قانون دنياست ديگه.تا بوده همين بوده٫ولی اميد هست که روزی عوض بشود.

December 21, 2005 12:39 PM  

Post a Comment

<< Home

Free Site Counters
sokoot night